Przygotowanie do porodu

25 Lis 2014. Autor: admin

Poznanie mechanizmu porodowego przez matkę, jej przygotowanie fizyczne i psychiczne do porodu, przyczynia się często do zmniejszenia napięcia emocjonalnego i bólu. Sprzyja temu roztaczanie wnikliwej opieki przedporodowej nad ciężarną oraz profilaktyka porodowa prowadzona przez szkoły rodzenia. Nowoczesne położnictwo stosuje ścisły nadzór nad rodzącą i współpracuje z nią, stosuje wiele metod postępowania mających na celu zmniejszenie dolegliwości porodowych i odbycie porodu w optymalnym czasie.
niepłodność
Podstawowym celem szkoły rodzenia jest przygotowanie ciężarnej do porodu i jej aktywnego uczestnictwa w porodzie. Zadaniem psychoprofilaktyki nie jest zwalczanie bólu, lecz nastawienie na właściwe zachowanie, w tym naukę koncentracji i odprężania. Zdobyte w szkole rodzenia wiadomości wpływają na zmniejszenie lęku i napięcia związanego z bólem.
Na terenie kraju zorganizowano wiele szkół rodzenia. Uczestniczą w nich ciężarne w raz z mężami. W szkołach tych prowadzone są zajęcia teoretyczne, praktyczne i ćwiczenia fizyczne. W trakcie zajęć teoretycznych wyjaśnia się zagadnienia dotyczące fizjologii ciąży, porodu i połogu. Często zajęcia są ilustrowane pokazami filmowymi. Omawia się problemy związane z właściwym odżywianiem, higieną ciężarnej, karmieniem piersią i pielęgnacją noworodka.
Już w I trymestrze ciąży, jeśli nie ma przeciwwskazań, można rozpocząć ćwiczenia fizyczne. Do połowy ciąży ćwiczenia mają na celu poprawę kondycji i postawy ciężarnej. W II połowie dochodzą ćwiczenia oddechowe oraz ułatwiające koncentrację i relaksację.

Kategorie: Ciąża, Poród | Komentarze (0) »