Wady narządów płciowych

28 Sie 2013. Autor: admin

Wady kobiecych narządów płciowych:
Zaburzenia drożności pochwy są wrodzone lub nabyte, najczęściej znajdują się w przedsionku i uniemożliwiają normalny stosunek płciowy. Do najczęściej spotykanych wad należą zrost warg sromowych mniejszych i nierozwinięta pochwa. Wczesne rozpoznanie tych stanów ma ogromne znaczenie dla przyszłych losów kobiety.
Zrost warg sromowych mniejszych jest przeważnie wadą nabytą. Przyczyna mogą być czynniki mechaniczne – zasypka, zbyt obcisła bielizna, które ocierają stale powierzchnię. Ponadto chemiczne środki do prania lub mycia lub biologiczne – flora bakteryjna. Leczenie wyłącznie operacyjne.
Niedorozwinięta pochwa – leczenie przeprowadza się operacyjnie po zakończeniu okresu dojrzewania.
Niedrożność błony dziewiczej objawia się całkowitym brakiem upławów i miesiączki. Pochwa wypełnia się śluzem szyjkowym, a potem krwią. Występują regularne bóle w dole brzucha, powstające w skutek gromadzenia się krwi w pochwie i macicy. Wówczas macic przypomina macicę ciężarną. Leczenie operacyjne.
Nieprawidłowe położenie jajników może być wadą wrodzoną lub nabytą. W skutek długiego więzadła podwieszającego jajnik opada na dno zatoki Douglasa. W okresie pokwitania stan ten może prowadzić do zapalenia tkanki około jajnikowej. Leczenie zapobiega bezpłodności.
Asymetria sutków – fizjologicznie zazwyczaj większa bywa lewa pierś, asymetria jest przejściowa. Leczenie jest możliwe dopiero po zakończeniu rozwoju sutków, a operacja plastyczna po odbytej laktacji.

Kategorie: Dojrzewanie, Schorzenia | Komentarze (0) »