Niepłodność

29 Kwi 2012. Autor: admin

Nieregularne cykle miesiączkowe często są pierwszą oznaką niepłodności. Jeśli cykle są bardzo krótkie – poniżej 24 dni, lub wydłużone – ponad 35 dni, albo następują w nieprzewidziany sposób, może to być sygnał wskazujący na problemy z owulacją.
niepłodność
Krwawienia miesiączkowe trwające od 3 do 7 dni uważa się za normalne, jednak jeśli jest ono bardzo lekkie lub, przeciwnie, niezwykle ciężkie, to wskazuje to na nieprawidłowości. Dodatkową informacją jest odmienność intensywności i barwy krwawienia, zmieniająca się z miesiąca na miesiąc. Występowanie silnego bólu podczas miesiączki może też wskazywać na nieprawidłowości w organizmie.
Nie tylko niemożność zajścia w ciążę uważana jest za bezpłodność, ale również powracające poronienia, dlatego trzecie kolejne poronienie daje poważny sygnał do wykonania badań szczegółowych.
Choroby takie jak cukrzyca lub niedoczynność tarczycy mogą także spowodować problemy z płodnością. Przyjmowanie insuliny, leków przewidepresyjnych, hormonów tarczycy mogą rozregulować długość trwania cyklów. Natomiast stosowanie leków na wrzody żołądka lub niektóre leki na nadciśnienie tętnicze mogą spowodować problemy z produkcją plemników oraz ich zdolność życiową.
Ponadto choroby zakaźne przenoszone drogą płciową mogą być przyczyną powikłań rzeżączki lub chlamydii. Prowadzi to do niedrożności jajników i niemożności zajścia w ciążę lub stwarza ryzyko ciąży pozamacicznej.

Kategorie: Niepłodność, Schorzenia | Komentarze (0) »