Narzędzia ginekologiczne – wziernik

27 Mar 2009. Autor: admin

Ginekolog w swojej pracy korzysta z kilku narzędzi, które są pomocne w dokładnym zbadaniu pacjentki. Jednym z podstawowych narzędzi jest wziernik. Badanie przy jego użyciu odbywa się na specjalnym fotelu ginekologicznym.
Badanie przy pomocy wziernika często kojarzy się pacjentkom z zabiegiem nieprzyjemnym. Zwłaszcza kobiety, które jeszcze nie rodziły i ich pochwa jest węższa, odczuwają pewien dyskomfort. Oczywiście istnieją wzierniki o różnych średnicach, więc samo badanie nie powinno sprawiać większego bólu.
Wyróżnić można wzierniki wielorazowego oraz jednorazowego użytku.

Pierwsze wykonane są z metalu i przed każdym następnym użyciem są myte oraz sterylizowane. Drugie wykonane są natomiast z tworzywa sztucznego i jak wskazuje ich nazwa, stosowane są tylko raz, tak że każda pacjentka badana jest przy pomocy nowego wziernika.
Badanie wziernikiem polega na wprowadzeniu go do pochwy i rozchyleniu jej. Jest to możliwe dzięki oddalającym się od siebie ramionom wziernika. Po przeprowadzeniu tej czynności ginekolog może dokładniej zbadać szyjkę macicy.

Kategorie: Narzędzia | Komentarze (0) »

Zapalenie pęcherza moczowego

1 Mar 2009. Autor: admin

Częstą przypadłością jest zapalenie pęcherza moczowego. Ta choroba występuje bardzo często, i często generowana jest przez budowę anatomiczną czyli sąsiedztwo dróg rodnych oraz moczowych. Jest wiele przyczyn zapalenia pęcherza moczowego. Wywołują ją bakterie pałeczki okrężnicy. Z reguły zakażenie odbywa się przez cewkę moczową. Od pochwy do pęcherza jest niewielka odległość, więc naprawdę łatwo o zakażenie. Kolejnymi czynnikami wywołującymi zakażenie są: stosunki seksualne analne oraz pochwowe, cewnikowanie a także różnego typu zapalenia pochwy. Oczywiście kobiety nie dbające o higienę narażone są na zainfekowanie. Objawy zapalenia pęcherza nie należą do obojętnych, dają uczucie dyskomfortu. Są to objawy pieczenia, swędzenia, bolesne oraz trudne do wytrzymania. Należy oczywiście zgłosić się do lekarza, poddać się badaniom laboratoryjnym. Często niezbędne jest dawkowanie antybiotyku. Aby nie zachorować trzeba, a w każdym razie zmniejszyć ryzyko zachorowania trzeba dużo pić, nosić czystą , bawełnianą bieliznę oraz dokładnie leczyć infekcje narządów rodnych.

Kategorie: Choroby, Schorzenia | Komentarze (0) »