Mięśniaki

8 Lut 2009. Autor: admin

Ginekologia to bardzo złożona dziedzina medycyny. Imperatywem lekarza – ginekologa jest dbanie o zdrowie kobiety w aspekcie jej życia seksualnego i rozrodczości. Dobór właściwego ginekologa jest niezwykle ważny po pierwsze, abyś była zdrowa, a po drugie, ponieważ jednak dzielisz się z nim pewnymi szczegółami dotyczącymi Twojego życia osobistego. Jedną z chorób kobiecych są mięśniaki.

To niezłośliwe guzy stałe, których powstanie zależne jest od gospodarki hormonalne. Usytuowane są na poziomie mięśnia macicy i mają dokładnie taką sama strukturę. Z reguły występują u kobiet po 35 roku życia. Jest kilka typów tych niezłośliwych guzów. Ich kształt jest z reguły kolisty, a wymiary mogą być różne. W macicy może powstać wiele mięśniaków, a te o największych rozmiarach mogą mieć rozmiar nawet melona. Wyróżnia się  mięśniaki podśluzówkowe, śródścienne, podsurowicówkowe oraz uszczypułowane. W zależności od typu mięśniaków mogą one powodować dolegliwości bądź nie.

Jeśli jednak objawy są – wówczas należą do nich: bóle brzucha, wrażenie ciągnięcia, bóle przy stosunkach, krwawienia, które tak naprawdę są miesiączką. Rozwój ginekologii wpływa na to, iż obecnie techniki operacyjne są coraz bardziej zaawansowane. Priorytetem, jest to, żeby mięśniaki były usuwane z miejsca, gdzie dokładnie są. Bywa to trudne ze względu na specyfikę tej choroby. Ważne jest to, aby regularnie się badać.

Kategorie: Choroby | Komentarze (0) »